پرش لینک ها
مشاوره تلفنی

بهترین گیت فروشگاهی

در دنیای مدرن استفاده از ابزارهای تکنولوژیک برای تسهیل امور استفاده می‌شود. انسان‌ها در پی تسهیل همه امور زندگی خود هستند؛ از ابزار و وسایل تردد تا تولید خوراک و پوشاک و حتی خریدوفروش. از ابزارهای تکنولوژیکی که در امر خریدوفروش به صاحبان فروشگاه‌ها و جتی خریداران کمک زیادی می‌کند، سیستم‌های دزدگیر و گیت فروشگاهی است. حالا باید بررسی کرد که کدام گیت فروشگاهی برطرف‌کننده نیاز ما و مناسب کسب‌وکار ما است؟ اصلاً بهترین گیت فروشگاهی برای فروشگاه ما کدام است؟ ما در این مقاله از فروشگاه اینترنتی چشم سوم، به بررسی انواع گیت فروشگاهی خواهیم پرداخت تا بدانیم بهترین گیت فروشگاهی کدام است. با ما همراه باشید.

معرفی گیت فروشگاهی

سیستم‌های نظارت الکترونیکی بر اجناس و کالاها (EAS) Electronic article surveillance که برای جلوگیری از دزدی آن اجناس و کالاها در فروشگاه‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرند، گیت فروشگاهی نام دارد. با نصب گیت فروشگاهی، هیچ‌کس بدون پرداخت هزینه کالاها نمی‌تواند از فروشگاه خارج شود زیرا سیستم دزدگیر آن فعال شده و آژی به صدا در می‌آید. گیت فروشگاهی اساساً مسئولیت محافظت از کالاهای فروشگاه‌ها را به عهده دارد و دزدی و سرقت کالاها پیشگیری می‌کند.

گیت فروشگاهی ضمن این که مانع از دستبرد به کالاها و اجناس فروشگاه‌ها می‌شود، باعث آسودگی و راحتی فروش محصولات و کالاها برای صاحبان فروشگاه‌ها می‌شود. این آسودگی در فروش ضمن اینکه اجناس را در دسترس مشتریان قرار می‌دهد، باعث افزایش فروش اجناس نیز می‌شود.

انواع گیت فروشگاهی

گیت‌های فروشگاهی را بر اساس فرکانسی که دارند و کاربردشان ۴ نو هستند که این ۴ نوع عبارت‌اند از:

  • گیت فروشگاهی AM (acousto-magnetic)
  • گیت فروشگاهی RF (radio frequency)
  • گیت فروشگاهی EM (Electromagnetic)
  • گیت فروشگاهی RM

گیت فروشگاهی مدل RF معروف‌ترین نوع گیت فروشگاهی در ایران است که باتوجه‌به قیمتی که دارد، با اقبال بیشتری مواجه شده است. البته گیت فروشگاهی مدل AM از مدل RF گران‌تر است. گیت فروشگاهی مدل EM قابلیت فعال‌کردن و غیرفعال‌کردن تگ‌های دزدگیر را دارند و روی فلزات نیز عمل می‌کند. هر چهار نوع گیت فروشگاهی در سایر کشورهای علی‌الخصوص کشورهای پیشرفته مورداستفاده قرار می‌گیرند اما گیت فروشگاهی مدل EM و گیت فروشگاهی مدل RM گران‌قیمت هستند و به همین دلیل در ایران استفاده نمی‌شوند. پس ما بیشتر به گیت‌های فروشگاهی مدل RF و مدل AM خواهیم پرداخت.

بهترین گیت فروشگاهی

سؤال بیشتر صاحبان کسب‌وکارها و فروشگاه‌ها این است که بهترین نوع گیت فروشگاهی مناسب فروشگاه و کسب‌وکارشان چه نوع گیت فروشگاهی است؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت که بهترین گیت فروشگاهی نسبت به نوع کالای عرضه شده در فروشگاه و کسب‌وکار، سایز در ورودی و در خروجی مکان موردنظر و میزان هزینه‌ای که صاحب فروشگاه و کسب‌وکار می‌خواهد بکند، سنجیده می‌شود.

تگ‌های دزدگیر به‌کاررفته در گیت فروشگاهی دو نوع تگ سخت و تگ نرم هستند. تگ سخت شامل تگ‌های صدفی، پلاستیکی، گلفی، مستطیلی و… است که با دستگاه یا مگنت جداکننده از روی کالا برداشته می‌شود و قابلیت استفاده دوباره دارد. تگ نرم نیز به شکل لیبل و برچست است که اصلاحا به آن لیبل دزدگیر نیز گفته می‌وشد که با استفاده از دستگاه خنثی کننده غیرفعال می‌شود و قابلیت استقاده مجدد ندارد و روی کالا می‌ماند.

همان‌طور که بالاتر گفتیم به دلیل گران بودن گیت فروشگاهی مدل EM و مدل RM این دو مدل در ایران موردتوجه نیست و تقریباً فقط مدل RF و مدل AM  در اینجا مدنظر است. البته صاحبان فروشگاه‌ها و کسب‌وکارها متناسب با نوع کالا و مکانی که دارند می‌تواند از هر دوی این دو مدل گیت فروشگاهی استفاده کنند. طرز کار گیت فروشگاهی مدل RF (radio frequency)، به‌صورت مغناطیسی است و طرز کار گیت فروشگاهی مدل AM (acousto-magnetic) نیز به سه صورت آنالوگ، رادیویی و فرکانسی است.

قطعاً هرکدام از مدل‌های گیت فروشگاهی محدودیت‌هایی دارند و صاحبان فروشگاه‌ها و کسب‌وکارها با این محدودیت‌ها روبرو خواهند بود. مثلاً کیت فروشگاهی مدل AM  و تگ دزدگیر آن در فروشگاه‌های لباس کاربرد دارند. نکته بسیار مهم این است که معمولاً گیت‌های فروشگاهی در برابر فلزات ضعف عملکرد دارند و دچار خطا می‌شوند اما گیت فروشگاهی مدل AM  با میزان کمتری از این ضعف در عملکرد و خطا روبرو است درحالی‌که در گیت فروشگاهی مدل RF میزان این ضعف و خطا تا اندازه است که عملاً گیت را از کار می‌اندازد.

هرکدام از دو مدل گیت فروشگاهی AM و RF که برای یک فروشگاه لباس مورداستفاده قرار گیرد، فقط تگ‌های دزدگیر در آن‌ها قابل‌استفاده است.

مزایای گیت فروشگاهی مدل RF شامل هزینه کمتر، طول عمر بیشتر و خدمات آسان با هزینه کمتر می‌شود. گیت فروشگاهی مدل AM اگرچه دارای مزیت حساسیت به فلزات و عملکرد بهتر است ولی هم قیمت بیشتری دارد هم خدمات سخت و گران‌تری دارد و هم طول عمر کمتری نسبت به گیت فروشگاهی مدل RF دارد.

فروشگاه‌های لوازم آرایشی و بهداشتی می‌توانند هم از گیت فروشگاهی مدل AM استفاده کنند و هم از گیت فروشگاهی مدل RF؛ زیرا برخی از کالاهای آن‌ها مانند کرم‌های تیوپی و عطر و ادکلن‌ها را نمی‌توان سوراخ کرد و تگ دزدگیر به آن‌ها وصل کرد و باید از لیبل دزدگیر استفاده شود. همچنین کالاهای مایع و دارای فویل نیز سیستم کیت فروشگاهی مدل RF را دچار مشکل می‌کند و ازآنجاکه درصد بالایی از محصولات آرایشی بهداشتی مایع هستند یا دارای فویل هستند، قاعدتاً این مدل گیت فروشگاهی مناسب آن‌ها نیست؛ بنابراین گیت فروشگاهی مدل AM با این محصولات سازگارتر است.

در فروشگاه‌های لوازم‌التحریر و کتاب‌فروشی‌ها هیچ‌گونه مشکل و محدودیتی با هیچ‌کدام از دو مدل گیت فروشگاهی وجود ندارد، بنابراین استفاده از گیت فروشگاهی مدل RF  به دلیل ارزان‌تر بودن، کم خطا بودن و داشتن خدمات آسان، بسیار به‌صرفه‌تر است و ترجیح دارد.

در فروشگاه‌های لباس نیز از هر دو مدل گیت فروشگاهی می‌شود استفاده کرد، البته به‌شرط استفاده از تگ و نه لیبل؛ زیرا پارچه امکان چسبندگی ندارد. باید توجه داشت که مدلی که قابلیت داشتن تگ‌های بیشتری دارد، ارجح‌تر است.

یک دیدگاه بگذارید