پرش لینک ها
مشاوره تلفنی

نصب دوربین فروشگاهی

حتماً تابه‌حال از فروشگاه‌های بزرگی مثل جین وست و کوتون یا همین کتاب‌فروشی‌های بزرگ شهر خرید کردید و وقتی وارد فروشگاه شدید، در گوشه‌وکنار دوربین‌های مداربسته با شکل و شمایل و اندازه‌ها مختلف دیده‌اید که مشابهش در فروشگاه‌های زنجیره‌ای هم دیده می‌شود. این دوربین و دزدگیرها در واقع گجت‌های تکنولوژیک یا همان دوربین دزدگیر فروشگاهی ضد سرقت هستند که به‌محض خروج کالایی که هنوز هزینه‌اش پرداخت نشده از طریق آلارم هشدار دزدی را به مسئول فروشگاه اطلاع داده و تمامی تصاویر را باکیفیت بالا ضبط و ذخیره می‌کنند.

در این مطلب از فروشگاه اینترنتی چشم سوم قرار است که با انواع دوربین دزدگیر فروشگاهی و تفاوت‌هایی که باهم دارند، آشنا شوید تا با خیال راحت خریدتان را آنلاین انجام دهید و نیازی به مراجعه حضوری نداشته باشید.

دوربین مداربسته چیست؟

دوربین مداربسته یا همان که در انگلیسی به آن CCTV می‌گویند، برای نظارت بر محیط و کنترل امنیت استفاده می‌شود. دوربین‌های مداربسته امکان اتصال به تبلت یا موبایل هم دارند و می‌توانند تصاویر را به‌صورت زنده با دسترسی به اینترنت به‌صورت آنلاین نمایش دهند، اما عموماً برای بخش حراست یا نگهبانی هر ساختمان روی مانیتور نمایش داده می‌شوند.

دوربین‌ها قادر به ضبط تصاویر هستند و می‌توانند در صورت بروز دزدی، سرقت، آزار و اذیت یا هر اتفاقی دیگری فیلم ذخیره شده را برای مدت مشخصی درون هارد نگه دارند تا توسط کاربر در اختیار دیگران مثلاً حراست یا پلیس قرار بگیرد، به‌این‌ترتیب امکان پیگیری دزدی و شناسایی مجرم هم فراهم می‌شود.

بااین‌وجود تا اینجا متوجه شدید که علاوه بر امنیت و پیگیری سرقت و … از این دوربین‌های مداربسته برای نظارت بر محیط نیز استفاده می‌شود.

نصب دوربین دزدگیر فروشگاهی

دوربین دزدگیر فروشگاهی انواع مختلفی دارد که بر اساس برند، کشور تولیدکننده، ساختار و شکل ظاهری، جنس بدنه، کیفیت تصاویر و فیلم‌های تولید شده قیمت‌های مختلفی دارند. در حال حاضر در بازار ایران انواع دوربین مداربسته دام، اسپید دام، بولت و چشم ماهی همراه با هارد ذخیره فیلم‌ها عرضه می‌شود که هرکدام برای نصب و استفاده ویژگی‌های خاص خودشان را دارند. در ادامه مختصر و کوتاه با این مراحل آشنا خواهیم شد.

تهیه نقشه نصب، پیش‌زمینه راه‌اندازی دوربین

اولین مرحله نصب دوربین دزدگیر فروشگاهی بررسی فضای موردنظر و تهیه نقشه بر اساس آن است. در واقع دوربین مداربسته باید در بهترین قسمت نصب شود تا بتواند بیشترین فضا را عکس‌برداری و ذخیره کند. مثلاً برای یک فروشگاه بزرگ دوربین‌ها باید در قسمت‌هایی نصب شوند که تمامی رگال‌ها، قفسه‌ها، ورودی انبار، صندوق ورودی و … را پوشش دهد. چنین نصبی نیاز به یک نقشه دقیق دارد تا به کمک آن بتوانید سراغ مرحله دوم یعنی انتخاب تجهیزات بروید.

تجهیزات مناسب را انتخاب کنید!

بر اساس نوع دوربین و نقشه نصب باید سراغ تهیه تجهیزات بروید. در انتخاب تجهیزات باید بر اساس بودجه و نوع دوربین عمل کنید اما یادتان باشد که بهترین تجهیزات، باکیفیت‌ترین محصولات بازار هستند زیرا هرچقدر تصاویر بهتری توسط دوربین ذخیره شود، کار شما برای نظارت بر محیط و پیگیری مشکلات پیش‌آمده راحت‌تر خواهد بود.

نصب دوربین و کابل‌کشی

بعد از انتخاب تجهیزات نوبت نصب دوربین بر اساس نقشه‌ای است که از قبل تهیه کردید. احتمالاً خودتان هم متوجه شدید که این مرحله مهم‌ترین قسمت نصب دوربین دزدگیر فروشگاهی است تا دوربین بر اساس وسعت فروشگاه در فضایی مناسب قرار بگیرد، بر اساس استاندارد و اصول روز نصب شود و بتواند تصاویر باکیفیتی ذخیره کرده و برای نظارت در اختیارتان قرار دهد.

مرحله آخر کابل‌کشی و راه‌اندازی دوربین است. هر دوربین کابل و مدار مخصوص خودش را دارد. بیشتر دوربین‌های دزدگیر فروشگاهی به روش آنالوگ وصل می‌شوند اما از وقتی تکنولوژی پخش فیلم‌های دوربین مداربسته به‌صورت آنلاین روی گوشی و تبلت پرطرفدار شد، سیستم تحت وب هم موردتوجه قرار گرفت. نصب این مدل دوربین به سوئیچ شبکه نیاز دارند تا تمامی تصاویر و فیلم‌های ذخیره شده به کمک سیستم و کابل موسوم به NVR به هارد منتقل می‌شود.

سومین مدل کابل‌کشی برای دوربین‌ها، سیستم بدون سیم است که از مسیر اینترنت انجام می‌شود. این گجت‌های مدرن دوربین و گیرنده‌ای دارند که وظیفۀ ارسال و ذخیره داده‌ها را بر عهده داشته و در فضای باز و وسیع عملکرد بسیار خوب و قابل قبولی دارند.

دکمه پایان کار، انجام تنظیمات!

حالا که کابل‌کشی و نصب دوربین دزدگیر فروشگاهی انجام شده، دکمه آخر انجام تنظیمات است. این مرحله با کمک نرم‌افزارهای مربوطه انجام می‌شود تا تصاویر و فیلم‌ها قابلیت نمایش روی مانیتور را داشته باشد. در همین مرحله باید زاویه دید دوربین را تنظیم کرده و از تکنسینی که برای نصب دوربین آمده بخواهید تا تمام جزئیات را روی دوربین تنظیم یا به‌اصطلاح SET کند.

 

نصب دوربین دزدگیر فروشگاهی

برای نصب دوربین دزدگیر فروشگاهی با خیال راحت می‌توانید با فروشگاه چشم سوم تماس بگیرید تا همکاران ما بر اساس متراژ فروشگاه، نوع کالا و محصولاتی که ارائه می‌دهید، بودجۀ موردنظر و موارد مشابه برای خرید و نصب دزدگیر فروشگاهی استاندارد راهنمایی‌تان کنند.

باتوجه‌به فروشگاه‌های خوشنامی که در حال حاضر با چشم سوم همکاری می‌کنند، دیگر جای نگرانی برای خرید و سفارش محصول نیست و می‌توانید برای پیشگیری از سرقت و حفظ امنیت مجموعه‌تان، دزدگیر موردنظر را به‌صورت آنلاین سفارش دهید و برای مشاوره با شماره‌های ۸۸۲۴۲۸۷۹ و ۸۸۲۴۲۸۷۸ -۰۲۱ تماس بگیرید. در ضمن اگر می‌خواهید برای مشاهده انواع دزدگیر فروشگاهی، بررسی کیفیت و عملکرد دزدگیرها و دوربین‌های مداربسته در SHOW ROOM چشم سوم شرکت کنید، حتماً با تعیین وقت قبلی به مجموعه مراجعه کرده و با خیال راحت خریدتان را قطعی کنید.

یک دیدگاه بگذارید