پرش لینک ها
مشاوره تلفنی

نحوه عملکرد تگ دزدگیر لباس ، کلید امنیت فروشگاه شما

احتمالاً تابه‌حال وقتی به فروشگاه‌های لباس مراجعه کرده‌اید، تگ‌های دزدگیر لباس را دیده‌اید. وقتی شما صاحب یک فروشگاه بزرگ پوشاک و لباس باشید، کنترل کردن تک‌تک افرادی که به مغازه می‌آیند تقریباً کار محالی است! پس چطور می‌توان با دزدی یا ضرر مالی این‌چنینی مقابله کرد؟ آیا اصلاً راهی وجود دارد که بتوان از اعتبار و درست بودن آن مطمئن شد؟ خب، قول ۱۰۰ درصدی نمی‌دهیم اما با استفاده از تگ دزدگیر لباس پوشاک می‌توان تا ۹۰ درصد از دزدی در فروشگاه‌های خرده‌فروشی و لباس جلوگیری کرد. این تگ‌های لباس چیست، نحوه عملکرد تگ دزدگیر لباس به چه صورت است و کدام فروشگاه‌ها باید از این تگ دزدگیر استفاده کنند؟ این مطلب از مجله فروشگاه اینترنتی چشم سوم قرار است با شما درباره پاسخ سؤال‌های مطرح شده صحبت کنیم. همراه ما بمانید تا بیشتر با این دزدگیرها آشنا شوید.

تگ دزدگیر لباس چیست؟

تگ دزدگیر لباس یکی از بخش‌های مهم یک سیستم EAS (Electrical Article Surveillance) است. تگ درواقع یک فرستنده سیگنال کوچک است که روی کالایی که می‌خواهید از آن محافظت کنید نصب می‌شود. این تگ در صورت خارج‌شدن از محدوده تعریف شده به آنتن‌های EAS سیگنال می‌دهد و هشدار گیت دزدگیر هم به صدا در می‌آید. به‌عنوان‌مثال، اگر کسی سعی کند کالایی را از فروشگاه بدزدد و بدون پرداخت هزینه کالا یا برداشتن تگ، آن کالا را از محل فروشگاه خارج کند، سیستم به‌محض دریافت سیگنال‌‌های خروج، به صدا در می‌آید.

انواع و نحوه عملکرد تگ دزدگیر لباس

همان‌طور که گفتیم تگ‌های امنیتی به فروشگاه‌های خرده‌فروشی کمک می‌کنند تا ضررهای ناشی از سرقت مغازه را کاهش دهند. چسباندن تگ به کالای فروشگاه معمولاً کارآمدتر از استخدام کارمندان اضافی برای تماشای مشتریان در هنگام خرید است. حتی مشاهده یک تگ امنیتی روی یک کالا می‌تواند باعث شود سارقان نتوانند به‌راحتی به هدف خود برسند و باعث ضرر مالی به شما شوند. این تگ‌ها انواع مختلفی دارند و نحوه عملکرد تگ دزدگیر لباس باتوجه‌به نوع آنها متفاوت است. پرکاربرد‌ترین این تگ‌ها شامل زیر موارد زیر است:

  • تگ‌های RFID
  • تگ‌های جوهر‌دار
  • تگ‌های تخصصی

    تگ‌های RFID

    تگ‌های امنیتی پلاستیکی یک تراشه شناسایی فرکانس رادیویی را مستقیماً بر روی یک کالا نصب می‌کنند. هنگامی که تراشه از سنسور تشخیص عبور می‌کند، یک زنگ هشدار فعال می‌شود تا کارکنان فروشگاه را از سرقت آگاه کند. این تگ‌ها در اشکال مختلفی مانند تگ صدفی، تگ عدسی، تگ گلفی یا تگ پنسیل موجود هستند.

    تگ‌های جوهردار

    تگ‌های جوهری برای جلوگیری از دزدی مغازه به‌جای ایجاد زنگ هشدار در هنگام وقوع سرقت طراحی شده‌اند. آنها معمولاً در لباس‌هایی استفاده می‌شوند که در صورت رنگ‌آمیزی با جوهر خراب می‌شوند. وقتی تگ بدون استفاده از ابزاری که صندوقدار فروشگاه استفاده می‌کند، برداشته می‌شود، یک ویال داخل آن می‌ترکد و جوهر روی کالا می‌ریزد. ویال‌های جوهر را می‌توان با تراشه‌های استاندارد RFID ترکیب کرد تا سطح حفاظتی بیشتری را فراهم کند. فروشگاه‌های کوچک‌تر اغلب از تگ‌های جوهر به‌تنهایی برای صرفه‌جویی در هزینه نصب یک سیستم تشخیص استفاده می‌کنند.

    تگ‌های تخصصی

    نوع دیگری از نحوه عملکرد تگ دزدگیر لباس وجود دارد که برای کالاهای خاصی طراحی شده‌اند. برای مثال تگ‌های امنیتی عینک معمولاً در شقیقه‌ها یا نزدیک انتهای گوشی به قاب وصل می‌شوند. طراحی نازک تگ‌ها به آن‌ها اجازه می‌دهد تا بدون تداخل در توانایی مشتری برای امتحان کردن آن‌ها، روی عینک بچسبند. می‌توان از تگ‌های غلاف برای محکم کردن دسته کیف و کیف پول استفاده کرد.

    سیستم‌های تشخیص یا گیت‌های فناوری EAS

    بدون سیستم تشخیص، تگ‌های امنیتی بی‌فایده هستند. هشداردهنده‌ها یا گیت‌های تشخیص معمولاً در دو طرف هر یک از خروجی‌های فروشگاه قرار می‌گیرند. هنگامی که سنسور از گیت‌ها عبور می‌کند، زنگ هشدار به صدا درمی‌آید. بیشتر تگ‌ها همچنین می‌توانند طوری برنامه‌ریزی شوند که در صورت تلاش کسی که بدون ابزار مناسب آن‌ها را حذف کند، زنگ هشدار را به صدا در بیاورند. سیستم تشخیص معمولاً به نرم‌افزاری متصل می‌شود که حساسیت، حجم و مدت‌زمان هشدار را کنترل می‌کند.

    اهمیت استفاده از فناوری EAS

    فناوری EAS یک فناوری قدیمی است. فناوری قابل اعتمادی که در تمام این سال‌ها موفق بوده، به‌خوبی آزمایش شده و عملکرد بالایی دارد. درواقع استفاده از فناوری EAS و خرید تگ دزدگیر لباس یک راه آسان برای محافظت از کالای شما است. اگر تگ‌ها به آنتن‌ها نزدیک شوند زنگ خطر را به صدا درمی‌آورند. این کار باعث می‌شود مداخله کارکنان حاضر در فروشگاه زمانی که کسی قصد سرقت چیزی را دارد آسان و سریع شود. آنتن‌ها به‌خودی‌خود برای سارقان بالقوه بازدارنده به نظر می‌رسند و درنتیجه می‌توان تا حدود قابل‌توجهی امنیت سرمایه‌ای که در فروشگاه دارید را تأمین کنید.

    گاهی اوقات سارقانی که به فروشگاه‌ها می‌آیند کیسه‌های آماده‌ای را با خود می‌آورند که در داخل پارچه یک فویل فلزی وجود دارد. وجود فویل فلزی باعث می‌شود قدرت دریافت و پخش سیگنال را برای تگ‌های لباس کم کند و در نحوه عملکرد تگ دزدگیر لباس اختلال ایجاد کنند. تا جایی که سارقان می‌توانند آنها را بدون اینکه هشداری به صدا دربیاید از مغازه خارج کنند. برای جلوگیری از این کار، می‌توانید آنتن‌های سیستم دزدگیر را به تشخیص فلز هشیار کنید. با فعال‌کردن آنتن‌های سیستم دزدگیر به تشخیص فلز وقتی شخصی وارد فروشگاه شما می‌شود، زنگ هشدار بی‌صدا (چراغ پشت صندوق و اعلان‌ها به تلفن شما) را ارسال می‌کند. این هشدار به شما امکان می‌دهد زمانی که فرد در فروشگاه شما است، او را زیر نظر بگیرید و به آنها فرصتی برای ادامه سرقت برنامه‌ریزی‌شده ندهید.

    تفاوت بین نحوه عملکرد تگ دزدگیر لباس

    بزرگ‌ترین تفاوت بین تگ دزدگیر لباس پوشاک مکانیسم قفل آنها است. بعضی از آنها با استفاده از نیروی مکانیکی و بعضی دیگر با استفاده از نیروی مغناطیسی باز می‌شوند. قفل مکانیکی را می‌توان با کمک اعمال نیرو باز کرد و یک قفل مغناطیسی را باید با استفاده از نیروی کمکی مغناطیسی دیگری باز کرد. به این معنی که جداکننده باید دارای کیفیت مغناطیسی قوی باشد. به همین دلیل است که همیشه باید علامت «کارت‌های اعتباری خود را اینجا قرار ندهید» در صندوق خود داشته باشید، زیرا آهنربا موجود در بازکننده قفل تگ‌ها، کارت‌های اعتباری را از بین می‌برد.

    تگ مفهومی

    یک تگ امنیتی لباس وجود دارد که از سایرین ایمن‌تر است، به آن تگ مفهومی می‌گویند. روش کار تک دزدگیر لباس مفهومی دارای مکانیزم قفل ترکیبی است که از تکنیک مکانیکی و مغناطیسی استفاده می‌کند. ترکیب این دو تکنیک جداکردن تگ‌ها را برای شخصی بدون جداکننده مجاز تقریباً غیرممکن می‌کند و آن را به ایمن‌ترین تگ در جهان تبدیل کرده است.

    خرید تگ دزدگیر لباس مناسب

    نکته دیگری که هنگام انتخاب تگ لباس باید در نظر داشته باشید، پوشاکی است که می‌خواهید تگ‌گذاری کنید. تگ امنیتی لباس کوچک‌تر برای لباس شنا، لباس‌های تنگ یا کفش عالی است. تگ‌های خاصی برای لباس‌های ساخته شده از مواد ظریف، لباس‌هایی با عملکردهای خاص (مانند موارد ضد آب) و غیره بهتر است. همچنین می‌توانید بین تگ‌های خاکستری روشن یا مشکی، هرکدام که با تصویر مارک بهتر به نظر می‌رسد، یکی را انتخاب کنید. اگر تگ‌های جوهردار استفاده می‌کنید، پس از مدتی باید آنها را تعویض کنید تا جوهر تازه بماند و خشک نشود.

    ضرورت خرید تگ دزدگیر لباس برای فروشگاه‌ها

    هر فروشگاهی که اجناس زیادی در آن موجود باشد یا کنترل و نظارت در آن سخت باشد، می‌تواند از سیستم EAS استفاده کنید. استفاده از تگ‌های امنیتی لباس باکیفیت مناسب و آنتن‌های EAS به‌طورکلی بین ۵۰ تا ۹۰ درصد میزان دزدی در فروشگاه را کاهش می‌دهد. اینکه آیا نصب سیستم امنیتی EAS و استفاده از تگ روی اقلام موجود در هر فروشگاه منطقی است یا نه بستگی به هزینه ماهیانه، نوع و اندازه فروشگاه خرده‌فروشی دارد. بسته به‌اندازه خرده‌فروشی، تعداد خرده‌فروشی‌ها و نوع خرده‌فروشی، محصولات و امکانات مختلفی برای سیستم‌های امنیتی EAS وجود دارد. ساده‌ترین راه برای یافتن راه حلی که به بهترین نحو با نیازهای شما مطابقت دارد این است که به متخصص‌های ما در فروشگاه چشم سوم اجازه دهید شما را راهنمایی کند و درباره خرید و فروش تگ دزدگیر لباس، توصیه‌های لازم را به شما بدهند.

    جمع‌بندی

    درباره نحوه عملکرد تگ دزدگیر لباس، انواع آن و ضرورت استفاده از این تگ‌ها برای فروشگاه‌های مختلف خرده‌فروشی صحبت کردیم. اگر شما هم صاحب یک فروشگاه خرده‌فروشی هستید، باید بدانید که استفاده از این تگ‌ها چقدر می‌تواند در امنیت فروشگاه شما و حفظ سرمایه و دارایی‌تان مهم باشد. پس از این تگ‌ها غافل نشوید. همین حالا شری به فروشگاه چشم سوم بزنید و محصول مناسب اجناس و فروشگاه خود را انتخاب کنید. همچنین اگر نیاز به مشورت بیشتر و راهنمایی کامل‌تری درباره روش کار تگ دزدگیر لباس، فروش تگ دزدگیر لباس و شرایط استفاده از آن دارید می‌توانید با تعیین وقت قبلی به فروشگاه ما بیاید و از نظرهای متخصصین چشم سوم استفاده کنید. همچنین می‌توانید توضیحات بیشتر را در قسمت معرفی محصول مطالعه کرده یا با شماره‌های ۸۸۲۴۲۸۷۹ و ۸۸۲۴۲۸۷۸ -۰۲۱ تماس بگیرید. ما از زمان انتخاب، خرید تا نصب دزدگیر همراه شما هستیم تا چشم سوم شما در فروشگاه باشیم.

     

     

یک دیدگاه بگذارید