پرش لینک ها
مشاوره تلفنی

خنثی کننده لیبل دزدگیر

خنثی کننده لیبل دزدگیر و همه آنچه باید درباره خنثی‌کننده‌ها بدانید

اگر به فروشگاه‌های مختلف به‌خصوص فروشگاه‌های کتاب رفته باشید، تگ یا لیبل دزدگیر را روی کتاب‌ها و محصولات مختلف آن فروشگاه دیده‌اید. حتی اگر کمی کنجکاوی کرده باشید و بعد از خرید کتاب‌، آن لیبل امنیتی را کنده باشید، سازوکار لیبل و خطوطی که روی آن وجود دارد را بررسی کرده‌اید. امنیت یک فروشگاه بحث بسیار مهمی است که به‌هیچ‌ وجه نمی‌توان از آن غافل شد. فرقی نمی‌کند صاحب یک کتاب‌فروشی باشید یا یک فروشگاه مواد غذایی را بچرخانید، درهرصورت ابزار و وسایل زیادی از جمله دزدگیرهای متنوع وجود دارند که برای تأمین امنیت مغازه طراحی شده‌اند. همان‌طور که گفتیم یکی از این ابزارها، لیبل دزدگیر است، اما تابه‌حال به این فکر کرده‌اید که این لیبل‌ها چطور کار می‌کنند و چطور خنثی می‌شوند؟ این مطلب از مجله چشم سوم همراه ما بمانید تا درباره خنثی کننده لیبل دزدگیر لباس و دیگر وسایل با شما صحبت کنیم.

خنثی کننده لیبل دزدگیر چیست؟

لیبل‌های EAS عموماً بر اساس سه فناوری RF، AM و EM ساخته می‌شوند. همه لیبل‌های EAS یک طرف چسبناک دارند که با استفاده از سمت این لیبل‌ها می‌توان به‌راحتی آن‌ها را روی کالاهای مختلف چسباند. درعین‌حال و در خود مغازه‌هایی که از این لیبل‌ها استفاده می‌کنند، لیبل‌ها باید توسط خنثی کننده لیبل دزدگیر عمده که برای لیبل‌های مربوط خود ساخته شده‌اند غیرفعال شوند تا هرگونه هشداری در گیت خروج EAS به صدا درنیاید. لیبل‌های AM با فرکانس ۵۸ کیلوهرتز عرضه می‌شوند و اندازه آنها ۱×۴ سانتی‌متر است. لیبل‌های RF در فرکانس‌های ۸٫۲ مگاهرتز، ۴٫۷ مگاهرتز در دسترس هستند، درحالی‌که لیبل‌های EM معمولاً فرکانس پایینی دارند و در محدوده ۵۰ تا ۶۰ هرتز کار می‌کنند. آنها به شکل نخ‌های آلیاژی باریک ۵، ۶ و ۹ سانتی‌متری تولید می‌شوند.

 ویژگی لیبل‌های دزدگیر

به‌طورکلی لیبل‌های دزدگیر RF، AM روی فلزات یا آلیاژهای فلزی کار نمی‌کنند. این ویژگی نسبت به لیبل‌های دائمی، یکی از نقاط ضعف آن‌ها محسوب می‌شود و نسبت به انواع دیگر لیبل‌ها ضعیف‌تر هستند. اما مزایای بسیاری وجود دارد که استفاده از این لیبل‌ها را معقول می‌کند و ضعف‌های آنها را پوشش می‌دهند.

در عوض، لیبل EM برای استفاده روی کالاهای فلزی طراحی شده است. این لیبل‌های فرکانس رادیویی ابزاری مناسب و ایمن برای محافظت از اجسام و جلوگیری از سرقت هستند. به دلیل نازک بودن آنها، به‌عنوان پرکاربردترین گزینه محسوب می‌شوند. در صنعت خرده‌فروشی، تقریباً همه محصولات می‌توانند با لیبل فرکانس‌های رادیویی مختلف لیبل‌گذاری شوند. محصولاتی مانند پوشاک، لوازم آرایشی، ادکلن، لوازم جانبی، لوازم الکتریکی و تجهیزات سمعی و بصری از جمله محصولاتی هستند که می‌توان امنیت آنها را با استفاده از لیبل EM تأمین کرد. از مزایای این لیبل‌ها نازک بودن، نصب آسان، تعبیه در ابعاد کوچک و سرعت بالا در هنگام خنثی شدن است. این محصول بدون تغییر شکل و ظاهر از کالاها به‌خوبی محافظت می‌کند و به‌صورت بارکد سیاه‌وسفید و یا به‌صورت شفاف در بازار عرضه می‌شود.

دستگاه خنثی کننده لیبل دزدگیر

جداکردن لیبل تگ‌ها به‌آسانی جداکردن تگ‌های سخت نیست. از طرفی غیرفعال‌کردن آنها و استفاده مجدد برای محصولات دیگر تقریباً غیرممکن است. این تگ‌ها قیمت پایین‌تری دارند و در اصل به‌عنوان لیبل یک‌بارمصرف شناخته می‌شوند. برای جداکردن لیبل دزدگیر از یک دستگاه خنثی‌کننده به نام  Label deactivator استفاده می‌شود. سازوکار این دستگاه به این صورت است که باعث سوزاندن لیبل تگ‌های روی کالاها می‌شود و بعد از خرید محصول، وقتی کالا با این لیبل تگ‌ها از گیت EAS عبور می‌کنند، هیچ زنگ هشداری به صدا در نمی‌آید. تفاوتی که این دستگاه‌‌ها با دستگاه‌‌های مگنتی دارند در نحوه عملکرد آنها است. در دستگاه‌های خنثی‌کننده تگ سخت، دو طرف تگ به‌صورت مگنتی و با استفاده از دستگاه از یکدیگر جدا می‌شوند و به‌طورکلی می‌توان آنها را از لباس یا کالا جدا کرد، اما این لیبل نرم‌ها به‌خاطر سمت چسبنده‌ای که دارند، روی محصول چسبیده شده‌اند. قدرت چسبندگی این لیبل تگ‌ها هم آن‌قدر زیاد است که توسط هرکسی به‌راحتی از کالا جدا و غیرفعال نشود. در نتیجه تنها راه خنثی کننده لیبل دزدگیر سوزاندن آن با اعمال فرکانسی خاص مثل امواج الکترومغناطیس است.

انواع خنثی کننده لیبل دزدگیران

خنثی‌کننده‌های لیبلی بر خلاف خنثی‌کننده‌های مگنتی، فرکانس‌های مختلفی دارند که برای استفاده با هر لیبل کاربرد دارند. برای مثال خنثی کننده لیبل AM مخصوص لیبل AM و خنثی کننده لیبل RF مخصوص لیبل RF و خنثی‌کننده‌های EM برای لیبل‌های EM طراحی شده‌اند. طبیعتاً هر نوع لیبل نرمی را در فروشگاه خود استفاده می‌کنید باید خنثی کننده لیبل دزدگیر هم متناسب با همان لیبل باشد.

به‌طورکلی انواع خنثی کننده لیبل دزدگیران و فرکانس‌‌های موردنیاز آنها به شرح زیر است:

  • لیبل فروشگاهی RF و خنثی کننده RF با فرکانس رادیویی
  • لیبل فروشگاهی AM و خنثی کننده AM با فرکانس میدان مغناطیسی
  • لیبل فروشگاهی EM و خنثی کننده EM با فرکانس الکترومغناطیسی

علاوه بر این، دستگاه‌های خنثی‌ساز مختلفی هم وجود دارد. برخی از مدل‌های پیشرفته‌تر یک پخش صدای بوق و چراغ کوچک ال‌ای‌دی دارند که به فروشنده نتیجه خنثی شدن موفقیت‌آمیز لیبل را می‌دهند. برخی دیگر از مدل‌‌های ساده‌تر هم صرفاً خنثی کننده لیبل دزدگیر ساده هستند هیچ هشدار یا نشانه‌ای از پایان عملیات خنثی شدن لیبل ندارند.

جمع‌بندی

این مطلب از مجله چشم سوم را با صحبت درباره خنثی کننده لیبل دزدگیر چیه، ویژگی لیبل‌های دزدگیر و دستگاه‌های و خنثی‌کننده‌هایی که برای لیبل‌های مختلف استفاده می‌شود به پایان رساندیم. مطمئناً به‌خوبی می‌دانید اهمیت استفاده از این لیبل‌ها برای حفظ سرمایه و دارایی‌های موجود شما در یک فروشگاه چقدر زیاد است. نمی‌توان به همین راحتی آن را نادیده گرفت و چشم روی آن بست.

اگر تا قبل از این به چشم یک ضرورت به این لیبل‌ها نگاه نمی‌کردید و اکنون با کسب اطلاع درباره سازوکار آنها برای استفاده از این سیستم‌های دزدگیر ترغیب شده‌اید، با ما در چشم سوم تماس بگیرید. سری به فروشگاه اینترنتی چشم سوم بزنید و یا با تعیین وقت قبلی به فروشگاه (SHOW ROOM) چشم سوم بیایید. ما در چشم سوم منتظر و همراه شما هستیم تا بهترین و کاربردی‌ترین لیبل‌های دزدگیر را با‌توجه‌به کاربری فروشگاه و اجناسی که در آن نگاه می‌دارید به شما معرفی کنیم. همچنین می‌توانید با مراجعه به فروشگاه اینترنتی و در بخش محصولات توضیحات بیشتر را در قسمت معرفی محصول مطالعه کرده یا با شماره‌های ۸۸۲۴۲۸۷۹ و ۸۸۲۴۲۸۷۸ -۰۲۱ تماس بگیرید. با خیال راحت به چشم سومتان اعتماد کنید!

یک دیدگاه بگذارید