پرش لینک ها
مشاوره تلفنی

تعمیر دزدگیر فروشگاهی

صاحبان کسب‌وکارها و فروشگاه‌های برای جلوگیری از دزدی کالاها و اموالشان در محیط کسب‌وکار و فروشگاه خود از دزدگیرهای فروشگاهی استفاده می‌کنند. دزدگیر فروشگاهی نیز مانند بسیاری از کالاها خصوصاً کالاهای الکترونیکی دارای طول عمر مفیدی است و بعد از مدتی استفاده دچار فرسودگی و خرابی می‌شود. گاهی نیز بر اثر اتفاقات، ضربه و ضعیف و قوی شدن جریان برق دچار آسیب‌دیدگی‌های فیزیکی و الکترونیکی می‌شوند. بر همین مبنا نیز نیاز به سرویس و تعمیر نیز دارند. ما در این مقاله از فروشگاه اینترنتی چشم سوم به موضوعات تعمیر دزدگیر فروشگاهی، نحوه تعمیر دزدگیر فروشگاهی، نگهداری از دزدگیر فروشگاهی، متخصص و تعمیرکار دزدگیر فروشگاهی و مسائلی ازاین‌قبیل خواهیم پرداخت. اگر شما نیز در پی دانستن چگونگی نگهداری و تعمیر دزدگیر فروشگاهی هستید با ما همراه باشید.

دزدگیر فروشگاهی هم مثل بقیه سیستم‌های الکترونیکی و محافظتی برد الکترونیکی دارد که به طور هوشمند کل کارکرد سیستم دزدگیر فروشگاهی را اجرا، کنترل و مدیریت می‌کند. این برد الکترونیکی و آنتن الکترونیکی دزدگیر فروشگاهی همیشه در معرض فرسودگی و آسیب‌دیدن است؛ بنابراین در مدت‌زمان طولانی نیاز به سرویس و تعمیر و حتی جایگزینی پیدا می‌کند. ضمن اینکه در مواردی از قبیل افتادن و ضربه دیدن، بالا و پایین شدن آمپر برق مصرفی دچار آسیب‌دیدگی فیزیکی و الکتریکی شده و به سرویس و تعمیر نیاز پیدا می‌کند. معمولاً بیشتر فروشگاه‌های سیستم‌های امنیتی و دزدگیر فروشگاهی، اگر مجموعه دارای اعتبار و امنی باشند، تعمیرکاران متخصص دزدگیر فروشگاهی دارند و چنان‌که سیستم دزدگیر فروشگاهی که شما خریده‌اید دچار آسیب‌دیدگی و خرابی شود، با تماس و اعلام درخواست شما خیلی سریع و با حداقل هزینه آن را سرویس و یا تعمیر می‌کنند.

ویژگی‌های سرویس‌کار و متخصص تعمیر دزدگیر فروشگاهی

هر سرویس‌کار و متخصص تعمیر دزدگیر فروشگاهی باید دارای ویژگی‌‎های زیر باشد:

  • کلیه مدل‌ها سیستم‌های دزدگیر فروشگاهی را شناخته و مشکلات و خرابی‌های آن‌ها را شناسایی و برطرف کند. زیرا سیستم‌های دزدگیر فروشگاهی متنوع هستند و در عین تنوع، دارای برد و سیستم‌های مشابهی هستند؛ اگرچه برای استفاده‌های متفاوتی از یکدیگر دارند. شناخت کلیه مدل‌های دزدگیر فروشگاهی برای رفع خرابی‌های دزدگیر مفید خواهد بود.
  • شناخت و اطلاعات لازم و کافی در مورد سیستم برق و جریان الکتریکی و الکترونیکی داشته باشد تا ضمن حفظ ایمین کار، پیش از اقدام به بازکردن سیستم دزدگیر فروشگاهی، جریان و مدارهای برق مجموعه را چک کند.
  • دارای اخلاق، آداب معاشرت و نظم باشد.

برای نگهداری از سیستم دزدگیر فروشگاهی خود چه باید کرد؟

ابتدا باید بدانید که خاموش‌کردن سستم دزدگیرهای فروشگاهی پس از پایان زمان کاری فروشگاه و سیستم، موجب بیشتر شدن طول عمر مفید آن می‌شود. وقتی در زمانی تعطیلی فروشگاه سیستم دزدگیر فروشگاهی را خاموش می‌کنید، کمک می‌کنید برد سیستم خنک شود و این موجب بهترشدن عملکرد سیستم دزدگیر فروشگاهی می‌شود.

نکته بسیار مهم این است که باتوجه‌به این که در بیشتر مواقع به دلیل فعالیت فروشگاه‌ها در طول روز، سیستم دزدگیر فروشگاهی نیز فقط در طی روز برای جلوگیری از سرقت کالاها و اجناس و دزدی از صندوق فروشگاه، مورداستفاده قرار می‌گیرد، خوب است در طی ساعات شب که فروشگاه تعطیل است از سیستم دوربین مداربسته برای تأمین امنیت فروشگاه و اجناس و کالاهایش استفاده شود. استفاده و روشن نگه‌داشتن مداوم سیستم دزدگیر فروشگاهی موجب می‌شود طول عمر مفید آن کاهش یابد و یا در پاره‌ای از اوقات برد و مدار الکترونیکی سیستم دزدگیر فروشگاهی بسوزد.

دقت کنید که حتماً باید دوشاخه پریز برق مورداستفاده برای سیستم دزدگیر فروشگاهی انحصاری باشد و برای دیگر لوازم الکتریکی و الکترونیکی مورداستفاده قرار نگیرد. خصوصاً برای دستگاه‌هایی که امکان قطع و وصل زیادی دارند؛ مانند جاروبرقی. سیستم دزدگیر فروشگاهی دارای مدار و سیستمی است که امکان نویزپذیری آن سیستم بسیار زیاد است و از دیگر دستگاه‌های الکتریکی و الکترونیکی نویز می‌گیرند. ازاین‌جهت خوب است برای جلوگیری از این اتفاق و بهبود عملکرد سیستم دزدگیر فروشگاهی، منبع برق مورداستفاده آن را از دیگر دستگاه‌های الکتریکی و الکترونیکی جدا کنید.

توجه به این موضع بسیار مهم است که تگ‌های دزدگیر فروشگاهی و همچنین لیبل‌های دزدگیر فروشگاهی را حداقل باید در فاصله یک و نیم متری سیستم دزدگیر فروشگاهی قرار دهید؛ چرا که موجب به صدا در آمدن آژیر و بوق گیت سیستم دزدگیر فروشگاهی می‌شود و برای صاحبان و متصدیان فروشگاه‌ها ایجاد دردسر و مشکل می‌کند. این موضوع حتی در مواقعی موجب ایجاد اخلال در تمامی سیستم دزدگیر فروشگاهی می‌شود.

تغییر در دکوراسیون فروشگاه، کاهش و یا افزایش تعداد چراغ‌های روشنایی و کاهش و یا افزایش دستگاه‌های و سیستم‌های الکتریکی و الکترونیکی، در پاره‌ای از موارد باعث شده است که عملکرد سیستم دزدگیر فروشگاهی دچار اخلال شده و یا از کار بیفتد. برای جلوگیری از این مسئله خوب است پیش از آن که اقدام به ایجاد تغییری در فروشگاه بکنید، از نمایندگی یا فروشنده سیستم دزدگیر فروشگاهی خود مشاوره بگیرید.

این مورد خیلی مهم است که حداقل فاصله ممکن برای وجود یک سیستم دزدگیر فروشگاهی دیگر در مجاورت سیستم دزدگیر فروشگاهی شما ۱۰ متر است؛ بنابراین توصیه اکید می‌کنیم قبل از تهیه و نصب دزدگیر فروشگاهی برای فروشگاه خود، فروشگاه‌ها و واحدهای اطراف فروشگاه خود را بررسی کرده و ببینید آیا سیستم دزدگیر دارند و اگر دارند چه نوع سیستمی است و بعد با کارشناسان متخصص سیستم دزدگیر فروشگاهی مشورت کنید.

یک دیدگاه بگذارید