پرش لینک ها
مشاوره تلفنی

بهترین دزدگیر برای فروشگاه کدام است؟

با افزایش فروشگاه‌های بزرگ زنجیره‌ای و تغییر سبک خرید مردم، صاحبان مشاغل کنترل کمتری بر ورود و خروج مشتریان و زیر نظر گرفتن اجناس دارند. دزدی، خرابکاری و حمله به کارکنان تنها موارد محدودی از مشکلاتی هستند که امنیت فروشگاه شما را به خطر می‌اندازند. هرچند فکرکردن به این اتفاقات ناخوشایند است، اما به‌عنوان صاحب فروشگاه باید این احتمالات را در نظر گرفته و به فکر خرید بهترین دزدگیر برای فروشگاه خود باشید. خرید دزدگیر فروشگاهی یک راه مطمئن برای جلوگیری از دزدی، محافظت از کارکنان و حفظ امنیت فروشگاه است.

صاحبان مشاغل در زمان خرید دزدگیر به دلیل تنوع در مدل‌های مختلف آن با سردرگمی مواجه می‌شوند؛ اگر به دنبال خرید دزدگیر مناسب کتاب‌فروشی هستید یا برای جلوگیری از دزدیدن لباس‌های فروشگاه احتیاج به خرید دزدگیر مناسب لباس‌فروشی دارید، ما در این مقاله از فروشگاه اینترنتی چشم سوم به سؤال‌های متداولی پیرامون راهنمای خرید دزدگیر و شناخت انواع دزدگیر فروشگاهی پاسخ می‌دهیم.

 

راهنمای خرید دزدگیر

درنظرگرفتن تدابیر امنیتی مناسب و انتخاب بهترین دزدگیر برای فروشگاه به مقیاس کسب‌وکار شما و اندازه فروشگاه بستگی دارد. به‌عنوان‌مثال، خرید دزدگیر فروشگاهی پوشاک با خرید دزدگیر مناسب طلافروشی زمین تا آسمان فرق می‌کند. همچنین خرید دزدگیر فروشگاهی برای یک مغازه کوچک که دارای یک ورودی و صندوق پرداخت است با خرید دزدگیر برای فروشگاهی بزرگ با چندین ورودی و صندوق پرداخت تفاوت‌های زیادی دارد.

قدم اول در خرید دزدگیر فروشگاهی ارزیابی خطر است! مناطقی از فروشگاه که در آن احتمال سرقت زیاد است را شناسایی کرده و در آن محدوده‌ها تدابیر شدید امنیتی را در نظر بگیرید. اگرچه این ارزیابی خطر شامل میزان جرایم در محل فروشگاه شما نیز است، با سایر صاحبان مشاغل اطراف خود برای خرید بهترین دزدگیر برای فروشگاه مشورت کنید.

قدم دوم و مهم‌ترین قدم ماهیت فروشگاه شما است. جنس کالایی که عرضه می‌کنید بر انتخاب نوع دزدگیر تأثیرگذار است. برای مثال تگ دزدگیر مناسب طلا فروشی با لیبل دزدگیر کتاب فروشی متفاوت است. در زمان خرید دزدگیر برای یک طلافروشی باید به ماهیت فلزی بودن کالا توجه کرد، لیبل دزدگیر قدرت محافظت از یک سرویس طلای قیمتی را ندارد و بر عکس آن برای کتاب فروشی نیز صدق می‌کند.

انواع دزدگیر فروشگاهی

دوربین‌های مداربسته در گوشه‌وکنار فروشگاه کنترل اوضاع را به دست دارند و تمامی وقایع و اتفاقات را برای مواقع ضروری ثبت می‌کنند. فروشگاه‌های بزرگ افرادی را برای کنترل مداوم این دوربین‌ها استخدام کرده تا در صورت بروز مشکل سریع جلوی آن را بگیرند، اما کنترل اوضاع به همین راحتی نیست! هجوم مشتری‌ها به یک هایپرمارکت در زمان اوج ساعت‌های رفت‌وآمد در کسری از ثانیه کنترل دقیق دوربین‌ها را از دست خارج می‌کند. در این شرایط وجود یک دزدگیر مناسب فروشگاه غذا سرمایه‌گذار را از هدررفت سود خود نجات خواهد داد. در ادامه با انواع دزدگیر فروشگاهی آشنا خواهید شد.

گیت فروشگاهی

در سال‌های اخیر چشممان به دیدن این نوع دزدگیر فروشگاهی عادت کرده است! با ورود به فروشگاه‌های بزرگ و کوچک این سیستم‌های نظارت الکترونیکی کالا (Electronic article surveillance) را می‌بینیم که مشتری برای ورود و خروج از فروشگاه باید از میان آن‌ها عبور کند. البته گیت ضد سرقت که به‌اختصار EAS خوانده می‌شود در فروشگاه‌هایی با ورودی و خروجی متفاوت در بخش خروجی نصب می‌شود. اگر مشتری بدون پرداخت هزینه قصد خارج کردن اجناس را داشته باشد، آلارم گیت فروشگاهی به صدا در‌آمده و کارکنان را از وضعیت پیش‌آمده باخبر می‌کند. گیت فروشگاهی از نظر تکنیکی انواع مختلف دارد:

  • گیت AM (Acousto Magnetic): نصب آسان برچسب‌های AM این گیت را یک دزدگیر مناسب لباس فروشی کرده است.
  • گیت RF (Radio Frequency): برچسب‌های RF حساسیت بیشتری دارند و برای دزدگیر فروشگاهی غذا و دزدگیر فروشگاهی لوازم آرایشی ایده‌آل هستند.
  • گیت EM (Electro Magnetic): زیبایی و ظرافت گیت EM آن را گزینه خوبی برای ورودی کتابخانه و فروشگاه لوازم آرایشی کرده است. همچنین این ظرافت در لیبل این گیت فروشگاهی نیز وجود دارد.

گیت فروشگاهی به‌تنهایی کاربرد ندارد و برای آلارم دادن نیاز به دریافت سیگنال از تگ دزدگیر یا لیبل دزدگیر دارد. بدنه و آنتن گیت در محل خروجی فروشگاه نصب شده و توسط بورد‌های الکترونیکی که در آن است سیگنال‌های دریافت شده از تگ و لیبل را با آلارم نشان می‌دهد.

تگ دزدگیر

یکی از بخش‌های سیستم EAS تگ دزدگیر است که در بازار به آن تگ لباس یا پوشاک می‌گویند. این تگ پلاستیکی یک فرستنده سیگنال کوچک است که آن را برای محافظت روی کالا قرار می‌دهند. در زمان نزدیک شدن تگ دزدگیر به گیت فروشگاهی صدای آلارم بلند می‌شود، در این لحظه آنتن گیت فروشگاهی سیگنال‌های تگ دزدگیر را دریافت کرده است. اگر کسی سعی کند لباسی را بدزدد یا بدون پرداخت از گیت رد شود، آلارم به صدا در می‌آید. متداول‌ترین تگ‌های موجود در بازار تگ دزدگیر گلفی، تگ دزدگیر صدفی، تگ دزدگیر مربعی، تگ دزدگیر پنسیل و تگ دزدگیر سنسورماتیک هستند که در دو فرکانس AM و RF دسته‌بندی می‌شوند.

لیبل دزدگیر

لیبل دزدگیر فروشگاهی نوعی برچسب است که برای حفاظت کالا به روی آن می‌چسبانند. این لیبل‌ها در سه فرکانس AM، RF و EM موجود هستند. باید در هنگام خرید لیبل به هم فرکانس بودن آن با فرکانس گیت فروشگاهی دقت کنید. در صورت عدم مطابقت، سیگنالی از طرف گیت فروشگاهی دریافت نمی‌شود. به طور کلی لیبل‌ها قابلیت بهتری برای چسبیدن به اجناس کاغذی، کارتنی، شیشه‌ای و پلاستیکی دارند که برای کالاهایی با این جنس مناسب هستند. برخلاف لیبل EM که برای فلزات کاربرد دارند، لیبل AM و RF در این زمینه ضعیف هستند.

 

خرید بهترین دزدگیر برای فروشگاه

انتخاب بهترین دزدگیر برای فروشگاه به عوامل مختلفی بستگی دارد، اما صنف کاری فروشگاه، سایز معابر خروجی مشتریان و میزان فاصله از گیت فروشگاهی مجاور مهم‌ترین موارد مؤثر در انتخاب نوع گیت فروشگاهی هستند.

دزدگیر مناسب کفش

انتخاب یک دزدگیر مناسب کفش باید قابلید اتصال و چسبندگی به کفش را داشته باشد. تگ پنسیل بنددار AM به دلیل ویژگی بنددار بودن گزینه خوبی برای دزدگیر فروشگاهی مناسب کیف و کفش است.

دزدگیر مناسب پوشاک

قیمت دزدگیر لباس فروشگاهی به انتخاب بین تگ دزدگیر و لیبل دزدگیر بستگی دارد. تگ دزدگیر لباس گزینه متداولی برای ایجاد حفظ امنیت فروشگاه لباس است.

دزدگیر مناسب غذا

لیبل دزدگیر AM قابلیت چسبیدن به بسته‌های مواد غذایی و جلوگیری از سرقت را دارند؛ بنابراین امنیت دزدگیر فروشگاهی غذا تا حد زیادی با لیبل دزدگیر AM برقرار می‌شود.

دزدگیر مناسب طلا فروشی

انتخاب دزدگیر فروشگاهی طلا فروشی به دلیل ارزشمندی طلا اهمیت زیادی دارد. لیبل هوشمند RFID جایگزین لیبل‌های معمولی شده و در زمان کوتاهی اجناس مغازه را حسابرسی می‌کند. لیبل طلا محلی برای چاپ مشخصات آن است.

یک دیدگاه بگذارید