پرش لینک ها
مشاوره تلفنی

نصب دزدگیر فروشگاهی

صنعتی‌شدن و توسعه جوامع انسانی به سرعتی هرچه‌تمام‌تر سبک زندگی انسان‌ها را تغییر داده است. ما نسلی هستیم که هم خرید از بقالی‌های کوچک را به‌خاطر می‌آوریم، هم خرید از فروشگاه‌های بزرگ و محاصره شدن با دوربین دزدگیر فروشگاهی را تجربه کرده‌ایم. دوربین‌ها لحظه ورود، خروج و همه حرکات مشتریان را ثبت و ضبط می‌کنند، اما کافی نیستند! نصب دزدگیر فروشگاهی روند رسیدگی به مشکلات یک فروشگاه را خیلی سریع‌تر پیش می‌برد. شما تا بیایید دوربین را چک کنید و دزد را تشخیص دهید، مرغ از قفس پریده است، اما صدای آلارم گیت فروشگاهی حتی همسایه‌های کناری را از بروز مشکل در فروشگاه شما باخبر می‌کند.

دزدگیر فروشگاهی انواع مختلف دارد که انتخاب و تشخیص مدل مناسب دزدگیر فروشگاهی کار افراد غیرمتخصص نیست. این مقاله از فروشگاه اینترنتی چشم سوم روش نصب دزدگیر فروشگاهی تا ویژگی‌های یک نصاب دزدگیر فروشگاهی را به طور کامل توضیح داده است. اگر مشغول به افتتاح شعبه جدیدی از فروشگاه خود هستید با این مقاله همراه باشید.

آشنایی با انواع دزدگیر فروشگاهی

به دلیل کارآمد نبودن دوربین‌های مداربسته در جلوگیری از دزدی، استفاده از انواع دزدگیر فروشگاهی رایج شده است. آشنایی با انواع دزدگیر فروشگاهی پیش‌نیاز یادگیری طریقه نصب دزدگیر فروشگاهی است. علاوه بر این، قبل از اقدام به خرید آن، باید ببینید برای چه کاری دزدگیر می‌خواهید. خدمات فروشگاه و کالایی که عرضه می‌کنید با انتخاب درست دزدگیر ارتباط مستقیم دارد. گیت فروشگاهی، تگ دزدگیر و لیبل دزدگیر از انواع دزدگیر فروشگاهی هستند. عملکرد گیت فروشگاهی وابسته به وجود تگ دزدگیر و لیبل دزدگیر است. باید گفت تا تبادل فرکانسی بین این سه اتفاق نیفتد، فکر جلوگیری از دزدی را از سرخود بیرون کنید.

 

گیت فروشگاهی

امروزه سیستم‌های نظارت الکترونیکی کالا (Electronic article surveillance) یا EAS در ورودی فروشگاه‌های کوچک و بزرگ به چشم می‌خورند. البته این نکته را در نظر داشته باشید که اگر مشتریان از یک سمت داخل و از سمت دیگر خارج می‌شوند، باید گیت فروشگاهی را نزدیک خروجی فروشگاه نصب کرد. گیت AM (Acousto Magnetic)، گیت RF (Radio Frequency) و گیت EM (Electro Magnetic) از انواع مختلف گیت فروشگاهی با کاربرد‌های مختلف هستند. کاربرد در اینجا به معنی انتخاب گیت بر اساس نوع کسب‌وکار است. قطعاً فرق زیادی بین دزدگیر مناسب طلافروشی، کفش‌فروشی و یا لباس‌فروشی وجود دارد.

 

تگ دزدگیر

دزدگیر فروشگاهی با استفاده از فرکانس دریافت شده از تگ دزدگیر فعال می‌شود. نصب دزدگیر فروشگاهی بدون خرید تگ دزدگیر فایده‌ای ندارد و این دو مکمل یکدیگر هستند. تگ دزدگیر از پلاستیکی فشرده تشکیل شده که دارای سیم‌پیچ و خازن است و عبور آن مقابل گیت منجر به آلارم یا سروصدا می‌شود. تگ دزدگیر نیز هم فرکانس با گیت فروشگاهی در سه مدل AM، RF و EM در بازار وجود دارد. تگ‌ها از لحاظ شکل ظاهری و ابعاد انواع مختلفی دارند. انواع تگ صدفی، تگ گلفی، تگ مربعی، تگ جواهر، تگ گریف، تگ پنسیل و تگ پاندا در بازار کاربرد گسترده‌ای دارند. این تگ‌ها را به روی کالا‌ها نصب می‌کنند و با استفاده از دستگاه جداکننده آن را از روی لباس یا هر کالای دیگر جدا می‌کنند.

نصب تگ دزدگیر کار سختی نیست، اما جداکردن آن به تجهیزات نیاز دارد. به همین دلیل در صورت وجود تگ دزدگیر به روی کالا دزدی اتفاق نمی‌افتد. ضربه خوردن و افتادن تگ باعث خراب‌شدن و عملکرد ضعیف آن می‌شود. همچنین هوشمندانه عمل کرده و تگ را در قسمت غیر قابل برش کالا نصب کنید. برای مثال، تگ لباس را در جایی قرار دهید که در صورت برش شکل ظاهری لباس کاملاً خراب شده و کارایی نداشته باشد.

 

لیبل دزدگیر

لیبل دزدگیر نوعی برچسب امنیتی است که برای جلوگیری از دزدیده شدن بر کالا چسبانده می‌شود. این کاغذ الکترونیکی نیز در سه فرکانس AM، RF و EM تولید شده و به شکل بارکد سیاه و سفید عرضه می‌شود. لیبل را بر اساس فرکانس گیت فروشگاهی و جنس کالا خود انتخاب کنید. بعضی از لیبل‌ها مناسب لباس و کاغذ و برخی دیگر مناسب فلزات هستند. لیبل معمولاً در مقایسه با تگ دزدگیر عملکرد ضعیف‌تری دارد اما به دلیل ضخامت کم، قیمت مناسب و کاربرد گسترده‌ای دارد. فراموش نکنید که بارکد لیبل را توسط خنثی کننده غیر‌فعال کنید.

 

طریقه نصب دزدگیر فروشگاهی

دزدگیر فروشگاهی انواع مختلفی دارد که در بازار به اسم دزدگیر لباس یا دزدگیر مغازه در میان مردم شناخته‌شده‌تر است. انتخاب یک دزدگیر فروشگاهی به جنس کالا شما و انتظاری که از عملکرد دزدگیر دارید بستگی دارد. اشاره شد که EAS دارای سه مدل متداول در بازار است. دزدگیر فروشگاهی AM که بیشترین کاربرد را در لباس‌فروشی دارد. دزدگیر RF که معمولاً یک گزینه خوب برای دزدگیر فروشگاهی غذا و دزدگیر فروشگاهی لوازم آرایشی است. مدل EM نیز به دلیل ظرافت به‌کاررفته در طراحی آن محبوبیت زیادی برای درب ورودی کتابخانه‌ها و مکان‌های لوکس دارد. رعایت موارد زیر به شما کمک می‌کند طریقه نصب دزدگیر فروشگاهی را بادقت بیشتر انجام دهید.

  • مکان‌یابی صحیح برای کاهش تداخل امواج و ایجاد نویز: نوع عملکرد دزدگیر فروشگاهی بر پایه دریافت و ارسال امواج است. به همین دلیل مجاورت با امواج آنتن دستگاه‌های دیگر باعث اختلال در عملکرد گیت می‌شود. این رعایت ایجاد فاصله شامل سیم حامل جریان برق نیز می‌شود و رعایت فاصله منبع تغذیه برق در عدم ایجاد نویز اهمیت زیادی دارد.

 

  • مکان‌یابی صحیح برای عدم تداخل با دزدگیر‌های مجاور: دزدگیر فروشگاهی با دریافت و ارسال امواج الکترومغناطیس و رادیویی فعالیت می‌کنند، به همین دلیل وجود گیت‌های هم فرکانس در نزدیکی هم باعث تداخل امواج می‌شود. نصاب دزدگیر فروشگاهی باید علاوه بر رعایت این مسئله در فروشگاه، همین نکته را برای فروشگاه‌های مجاور نیز رعایت کند.

 

  • مکان‌یابی صحیح برای فاصله‌گذاری مناسب آنتن: ارزش اقلام فروشگاه، قدرت تگ دزدگیر و مدل دزدگیر فروشگاهی بر

میزان فاصله بین دو آنتن تأثیرگذار است. ایجاد فاصله زیاد باعث عدم کارایی گیت فروشگاهی می‌شود و در زمان عبور کالای پرداخت نشده یا دزدیده شده از فروشگاه، دیگر از آلارم خبری نیست!

 

  • مکان‌یابی صحیح برای ایجاد فاصله بین تگ دزدگیر و دزدگیر فروشگاهی: وظیفه دزدگیر فروشگاهی تولید آلارم در صورت نزدیکی کالا‌های تگ دار به آن است. عدم ایجاد فاصله‌گذاری مناسب باعث ایجاد بوق ممتد و کلافگی همه می‌شود؛ بنابراین رعایت فاصله بین تگ دزدگیر و دزدگیر فروشگاهی یک اصل ضروری است. معمولاً پیشنهاد می‌شود که میزان فاصله‌گذاری بالای 100 سانتی‌متر در نظر گرفته شود.

آشنایی با روش نصب گیت فروشگاهی اطلاعات خوبی از محل نصب دزدگیر فروشگاهی به شما می‌دهد، اما این کار تخصصی را به یک نصاب دزدگیر فروشگاهی متخصص در زمینه الکترونیک بسپارید.

آموزش نصب دزدگیر فروشگاهی

یادگیری آموزش نصب دزدگیر فروشگاهی به مهارت کار با قطعات الکترونیکی و دانش در زمینه کار با برق نیاز دارد. اجزای اصلی دزدگیر فروشگاهی شامل:

  • آنتن فرستنده و گیرنده: سه مدل آرایش آنتن برای نصب دزدگیر وجود دارد که شامل آرایش تک پایه (یک آنتن فرستنده – گیرنده)، آرایش دوپایه (دو آنتن فرستنده و گیرنده) و آرایش سه‌پایه (دو آنتن گیرنده در طرفین و یکی در وسط)
  • باکس الکترونیکی: این باکس شامل سه مدل بُرد خازن، پاور و دیجیتال است که مسئول دریافت و پردازش و ارسال باقدرت سیگنال هستند.
  • کابل‌های ارتباطی (کابل فرستنده و گیرنده)
  • کابل برق

با نگاه به دستورالعمل موجود در دزدگیر فروشگاهی می‌توان این اجزا را به هم متصل کرد، اما به دانش فنی نیاز دارد. حتماً از یک نصاب دزدگیر فروشگاهی کمک بگیرید.

رعایت موارد زیر در آموزش نصب دزدگیر فروشگاهی ضروری است:

  • نصب باکس الکترونیکی به دیوار برای جلوگیری از ضربه و خیس شدن
  • استفاده از کابل استاندارد و رعایت فاصله‌گذاری مناسب
  • عدم دستکاری مستقیم به قطعات بُرد برای جلوگیری از آسیب و ایجاد اختلال در عملکرد
  • استفاده از یک پیچ‌گوشتی مناسب برای تنظیم و کار با دزدگیر

این آموزش مختصر شما را با گوشه‌ای از میزان تخصصی بودن این کار آشنا می‌کند؛ بنابراین نصب دزدگیر فروشگاهی را به افراد متخصص بسپارید.

تنظیم حساسیت دزدگیر فروشگاهی

بخش عمده انجام صحیح نصب دزدگیر فروشگاهی شامل تنظیم حساسیت دزدگیر فروشگاهی است. رعایت فاصله با منبع برق و منابع دیگر تولید نویز قدم اصلی در این مرحله است. اگر می‌خواهید گیت فروشگاهی عملکرد مناسبی داشته باشد باید فاصله‌گذاری مناسب آن را با لامپ LED و تلویزیون LED رعایت کنید. گفته شده که فاصله‌گذاری بالای 1 متر و تا 2 متر این اختلال نویز را برطرف می‌کند. علاوه بر این، در زمان نصب دزدگیر فروشگاهی و تنظیم حساسیت دزدگیر فروشگاهی تمامی منابع برق فروشگاه را روشن کنید. این روش به شما کمک می‌کند که در صورت دریافت نویز یا اختلال در دریافت فرکانس، این مشکل را هرچه زودتر برطرف کنید. این نکته را فراموش نکنید که اگر بهترین و گران‌ترین گیت دزدگیر بازار را بخرید و در لحظه‌ای که می‌خواهید آلارم ندهد، پول خود را دور ریخته‌اید.

نصاب دزدگیر فروشگاهی

با پیشرفت فناوری و تخصصی شدن مشاغل نیاز به نصاب دزدگیر فروشگاهی برای نصب دزدگیر است. شما بر اساس نوع کسب‌وکار خود و خدماتی که ارائه می‌دهید به دزدگیر‌های متفاوت نیاز دارید. خرید دزدگیر فروشگاهی برای یک طلافروشی با خرید دزدگیر فروشگاهی برای یک لباس‌فروشی متفاوت است؛ بنابراین انتظار می‌رود نصاب با انواع دزدگیر فروشگاهی آشنایی داشته باشد. نصاب گیت فروشگاهی با درنظرگرفتن فاکتور‌های مشخصی مکان دزدگیر را مشخص می‌کند. فاکتور‌های مهم برای انتخاب نصاب دزدگیر فروشگاهی شامل موارد زیر می‌شود:

  • آشنایی با انواع دزدگیر فروشگاهی
  • توانایی در انتخاب مکان درست دزدگیر
  • توجه به عدم تداخل دزدگیر فروشگاهی با امواج دزدگیر فروشگاه مجاور
  • دقت بالا در جابه‌جایی گیت فروشگاهی به دلیل حساسیت
  • ترجیحاً متخصص الکترونیک و باتجربه در بخش تعمیرات

فروشگاهی را برای خرید دزدگیر فروشگاهی انتخاب کنید که دغدغه پیداکردن نصاب دزدگیر فروشگاهی را نداشته باشید. انتخاب یک نصاب غیرمتخصص نه‌تنها به دزدگیر فروشگاه آسیب وارد می‌کند و شما باید نگران کنترل فروشگاه خود باشید، بلکه هزینه‌ای که بابت خرید دزدگیر فروشگاهی پرداخته‌اید دیگر به شما برنمی‌گردد. نصب دزدگیر را به نصاب متخصص همان مرکزی واگذار کنید که از آن خرید کرده‌اید. از این طریق خیال خود را راحت می‌کنید و در صورت بروز مشکل، مرکز فروش کاملاً پاسخگو مشکلات پیش‌آمده خواهد بود.

یک دیدگاه بگذارید