پرش لینک ها
مشاوره تلفنی

دزدگیر فروشگاهی چیست؟

دزدی در فروشگاه شما ضرر و زیان مالی و روحی فراوانی به‌دنبال دارد. مثلاً اگر در هر فروش که انجام می‌دهید ۱۰ درصد حاشیه سود دارید، برای جبران ضرر ناشی از سرقت ۱۰۰ هزارتومانی، باید ۱۰ میلیون تومان دیگر محصولات را بفروشید که مقدار زیادی است.

ابزارها، دستگاه‌ها و استراتژی‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید برای رفع این مشکل از آنها استفاده کنید. با ترکیب فناوری با استراتژی ضد سرقت هوشمند، می‌توانید سارقان را با دستان خود دستگیر کنید، فروشگاه خود را در برابر سرقت مقاوم کنید و ضرر و زیان را کاهش دهید. یکی از این دستگاه‌ها و استراتژی‌هایی که برای حفظ سرمایه و فروشگاه خود از گزند سارقان به شما کمک می‌کند، دزدگیر فروشگاهی است. دزدگیر فروشگاهی سیستمی است که در ورودی و خروجی و حتی در نقاط داخلی فروشگاه‌ها نصب می‌شود تا از خروج کالاها و اجناس از فروشگاه‌ها جلوگیری کنند.

در این مقاله از فروشگاه اینترنتی چشم سوم به معرفی دزدگیر فروشگاهی، عملکرد و انواع آن خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید. همچنین می‌توانید برای تهیه مناسب‌ترین دزدگیر فروشگاهی همین حالا با کارشناسان ما تماس بگیرید.

معرفی دزدگیر فروشگاهی

وقتی از یک حریم خصوصی بدون مجوز عبور می‌شود یا قفلی شکسته می‌شود یا در فروشگاه‌ها بدون پرداخت هزینه کالا یا جنسی برداشته می‌شود، آژیر و بوقی از یک سیستم اعلام سرقت به صدا درمی‌آید که به آن سیستم اعلام سرقت، دزدگیر می‌گویند. به سیستم‌هایی که برای کنترل و جلوگیری از دستبرد در فروشگاه‌ها به کار می‌رود، دزدگیر فروشگاهی گفته می‌شود. دزدگیرها با تگ‌ها و لیبل‌ها مچ می‌شوند و در کنار هم امنیت فروشگاه را تامین می‌کنند.

ساختار دزدگیر فروشگاهی

دزدگیر فروشگاهی ۴ بخش اصلی دارد:

  • سیستم تشخیص‌دهنده دزدگیر
  • ادواتی مانند تگ و لیبل دزدگیر
  • دستگاه فعال‌کننده تگ و لیبل‌های دزدگیر
  • دستگاه خنثی‌کننده و جداکننده تگ و لیبل‌های دزدگیر

انواع دزدگیر فروشگاهی

انواع دزدگیرهای فروشگاهی بر اساس کاربرد و قیمتی که دارند به سه شکل ساخته شده‌اند که عبارت‌اند از:

  • گیت‌های فروشگاهی

گیت‌های فروشگاهی که در ورودی‌ها و خروجی‌های فروشگاه‌ها در فواصل مشخصی برحسب آنتن‌دهی گیرنده‌ها و فرستنده‌ها آن‌ها قرار داده می‌شوند. این گیت‌ها به‌طورکلی ۴ نوع هستند که این ۴ نوع شامل گیت فروشگاهی EM (Electromagnetic)، گیت فروشگاهی AM (acousto-magnetic)، گیت فروشگاهی RF (radio frequency) و گیت فروشگاهی RM می‌شوند.

  • تگ دزدگیر فروشگاهی

تگ دزدگیر فروشگاهی نیز در تعامل با سیستم دزدگیر و فروشگاهی و گیت‌ها کار می‌کند. این تگ‌ها انواع زیادی دارند که برخی از آن‌ها شامل تگ گلفی، تگ صدفی، تگ مثلثی، تگ بطری، تگ دایره‌ای، تگ سنسور ماتیک، تگ عدسی، تگ عینک، تگ مربعی، تگ پنسیل، تگ کارتی، تگ گریف یا تگ یوفو، تگ گلفی و… می‌شوند.

  • لیبل دزدگیر فروشگاهی

لیبل دزدگیر فروشگاهی نیز مانند تگ دزدگیر فروشگاهی در تعامل با سیستم دزدگیر فروشگاهی و گیت‌ها عمل می‌کند. لیبل دزدگیر فروشگاهی نیز انواع و اقسامی دارد که برخی از انواع آن به شکل حرارتی، ضدآب و… وجود دارند.

بهترین دزدگیرهای فروشگاهی برای فروشگاه شما

 

 

در ادامه چند نوع از بهترین دزدگیرهای فروشگاهی که در سایت فروشگاه اینترنتی چشم سوم وجود دارد ره به شما معرفی می‌کنیم:

گیت تک آنتن RAKO AX-200M

این گیت یکی از محصولات شرکت RAKO آلمان است که شرکت چشم سوم نماینده انحصاری این شرکت در ایران است. این گیت فروشگاهی مناسب در فروشگاه‌های است که بیش از ۵/۱ متر عرض دارد. گیت فروشگاهی تک آنتن ضعیف‌تر از نوع جفت آنتن آن است و در کنار آن نمی‌تواند کار کند؛ به همین دلیل چندان مناسب فروشگاه‌های بزرگ نیست. این گیت تا فاصله ۸۰ سانتی‌متری خود می‌تواند تگ دزدگیر و لیبل دزدگیر را تشخیص دهد. اگر در پی خرید یک دزدگیر مغازه هستید، این سیستم دزدگیر می‌تواند گزینه خوبی برای شما باشد. فقط مراقب لاشید که کالاهای داخل فروشگاه را حداقل در فاصله ۲ متری این سیستم دزدگیر قرار دهید.

گیت فروشگاهی جفت آنتن AM-SENSORMATIC

این نوع گیت فروشگاهی که دزدگیر لباس است، محصولی آمریکایی است که تا فاصل ۵/۲ متری تگ دزدگیر را شناسایی می‌کند و تا فاصله 5/1 متری لیبل دزدگیر را تشخیص می‌دهد. بیشتر در فروشگاه‌های آرایشی و بهداشتی، هایپرمارکت‌ها و فروشگاه‌های لباس کاربرد دارد.

قیمت دزدگیر فروشگاهی AM-SENSORMATIC  و لوازم جانبی آن نسبت به سایر مدل‌ها از جمله مدل RF گران‌تر است.

گیت فروشگاهی جفت آنتن AM-OPAL GUARD

این مدل نیز یک دزدگیر لباس است. اساساً گیت‌های فروشگاهی مدل AM به نسبت مدل RF، کمتر نویزپذیر است و می‌شود فاصله آن‌ها را بیشتر از مدل RF قرار داد. تگ دزدگیر تا فواصل ۵/۲ متری بین فضای آنتن‌های این سیستم دزدگیر و لیبل دزدگیر نیز تا فواصل ۸/۱ متری قابل تشخیص است.

گیت فروشگاهی جفت آنتن RAKO-PX300

این گیت فروشگاهی که یک دزدگیر لباس لاکچری در بازار است، معمولاً مورد استقبال فروشگاه‌های صاحب برند قرار می‌گیرد. گیت مدل RAKO-PX300 امکان سنکرون شدن دارد؛ بنابراین می‌توان از ۳ آنتن آن استفاده کرد و حتی گاهی در فروشگاه‌های بزرگ دیده شده تا ۵۰ آنتن از این مدل به‌کاررفته است. این مدل گیت به دلیل شیشه‌ای بودن بدنه، مناسب فروشگاه‌های شلوغ مانند هایپرمارکت‌ها نیست. این دزدگیر فروشگاهی با کمتر از دو آنتن کار نمی‌کند. جفت آنتن این گیت را می‌توان به شکل بی‌سیم به هم متصل کرد.

گیت فروشگاهی جفت آنتن RAKO

گیت فروشگاهی جفت آنتن RAKO که دزدگیر لباس است از دزدگیرهای فروشگاهی پرفروش است و فناوری برد الکترونیکی‌اش از پیش‌گامان این صنعت در دنیا است.

یک دیدگاه بگذارید